Waterstanden in de Rietvelden
This topic has 1 voice, contains 0 replies, and was last updated by 454 dagen ago.
Viewing 1 post
Viewing 1 post
Vleuterweide » Waterstanden in de Rietvelden
Home › Forum › De Rietvelden › Waterstanden in de Rietvelden
This topic has 1 voice, contains 0 replies, and was last updated by 454 dagen ago.
| Author | Posts |
|---|---|
| Author | Posts |
| 23 februari 2011 at 10:20 #3656 | |
|
|
Ik vraag jullie aandacht voor het volgende… Na het gereedkomen van het bouwproject op de Veldruskade zijn de grachtjes langs in de “biezenbuurt” (Mattenbieslaan, Dwergbieslaan etc) met elkaar verbonden. Het is mij opgevallen dat in die tijd de waterstand in de grachtjes opeens met ca. 40-50 cm is gezakt. Ik heb hierover contact gehad met het waterschap. Mij is verteld dat deze lage stand feitelijk normaal is. Deze stand zou volgens het waterschap ook nodig zijn om de kruipruimten onder de huizen enigszins droog te houden. Tot op de dag van vandaag is de stand nog steeds op dit niveau. Wat ik zie is dat veel mensen beschoeiingen etc hebben aangelegd uitgaande van de oude, veel hogere waterstand. Door de lage “normale” waterstand is op veel plekken zelfs de onderkant van de beschoeiing vrijgekomen. Een bouwkundig onderlegd persoon vertelde mij dat dit op termijn tot tuinverzakking gaat leiden. Verder is ook bij bepaalde huizen die aan het water grenzen de fundering bloot komen te liggen. Waarschijnlijk is dit alleen een esthetisch probleem. Ik ben benieuwd of andere Rietvelders ook een probleem ervaren met de huidige waterstand. Een goede onderlinge inventarisatie zou kunnen leiden tot een effectief signaal richting het waterschap |

Laatste reacties op Vleuterweide.nl